סוכות בנחלאות

נפגשנו ברחוב אגריפס ליד הקוביה ויצאנו לסיור בנחלאות לכבוד הסוכות. ה"המשימה" שלנו היא למצוא בדרך סוכות, ארבעת המינים, שבעת המינים ורמזים לאושפיזין הלא הם: אברהם, יצחק, יעקב, יוסף, משה, אהרון ודוד המלך.

נכנסנו לנחלאות בשער של מזכרת משה. שם השכונה המוקדשת למשה מונטיפיורי הזכיר לנו את האושפיזין, משה רבנו. בשער פנינו ימינה אל בית הכנסת חסד ורחמים. גגון בית הכנסת העשוי בצורת סוכת גפנים מהווה התחלה מבטיחה לסיור סוכות. זו סוכת נצח אמיתית עשויה מתכת מוכספת. הסוכה מוקדשת לעזרא סעדיה, בן השכונה ויקיר ירושלים. בפתח דלת עם סמלי 12 השבטים. ברשימה הזו גם יוסף מופיע כשבט. וכדי שלא נשכח מי באמת מחזיק את הבית זה הקבוע וזה הזמני קראנו את כתובת אשת חייל על דלת עזרת הנשים.

המשכנו לטייל בין הסמטאות של מזכרת משה ואהל משה. יש סוכות מכל עבר, ברחובות, בחצרות ועל המרפסות

יצאנו אל רחוב התבור  ונכנסנו לתוך החצר של בתי ראנד, שכונה חרדית חסידית. החצר הצפופה הפכה לכעין מבוך של סוכות. כמעט איבדנו את עינת.. ואז נעלמו הילדים…

האבידה נמצאה והמשכנו לחצר הסמוכה, בתי ברוידא, שכונה חרדית ליטאית. גם היא מלאה בסוכות. ביקשתי להציץ לסוכה והוזמנו במאור פנים פנימה. זו הסוכה של משפחת גלייזר. הסוכה מלאה בקישוטים מעשי ידי בני הבית. כך ספרה לאה אם המשפחה. בפינה גלשן גלים קטן מעוטר. אב המשפחה זלמן, חובב הגלישה, קיבל אותו במתנה ועכשיו הוסב לקישוט סוכה. לגלוש עליו הרי אי אפשר.. על הקיר שרשרת אנשים המסמלת את האחדות של העם. שימו לב לדמויות ובמיוחד לשתיים משמאל…

לאחר, שהילדים טעמו מטעמים בסוכה וכמובן בירכו את ברכת המזון הודינו  לבעלי הסוכה החביבים והמשכנו בדרכנו.

בחצר בתי ברוידא משגשגות ערבות. לקראת סוכות תולים עליהן שלטים לקוטפים פוטנציאלים, כדי שלא יהפכו ערבה לעבירה.

עברנו מחצר ברוידה לשכונת כנסת ישראל שאף היא מסוככת כולה ומשם לעבר זכרון טוביה. חצינו את רחוב שילה בזהירות מפני הרכבים העוברים ונכנסנו לשכונת נווה שלום. לאורך רחוב גבעון עומדות סוכות קטנות עבור הילדים.

ירדנו לעבר רחוב גזר בו התקיים פסטיבל הרגלים החמישי. במקום היתה סוכת יצירה לילדים. הפעילות הסתיימה אבל הרימונים שהכינו הילדים קישטו את השדרה על במה היתה תזמורת שניגנה לשמחת הקהל, דוכני מזון ומזכרות.

הווליום היה קצת חזק לאזנינו הרגישות. צלמנו כמה תמונות למזכרת וירדנו לעבר רחוב אגריפס. בדרך עצרנו בבית הכנסת צעירי פרס. נכנסנו אל סוכת הקבע הגדולה העומדת בחצר. אם מביטים למעלה אפשר לראות שהתקרה עשוייה בצורת מגן דוד.

חצינו את רחוב אגריפס לעבר מחנה יהודה. נכנסנו לשוק והישר לרחוב האגוז לגלידה מוסלין. קינוח מושלם ליום מקסים.

מתי איפה ואיך

הזמן: סוכות

המקום: נחלאות, אזור השוק

משך הסיור:  כשעה וחצי. בהליכה רגועה ועצירה במקומות המעניינים.

קהל: כולם. ילדים ומבוגרים. המעבר לעגלות וכסאות גלגלים אפשרי. אם כי צריך קצת לתמרן בין הסוכות.

הגעה: בתחבורה ציבורית (כיום עדיין אוטובוסים ומוניות) מהתחנה המרכזית לתחנה של השוק. יורדים ברחוב יפו או אגריפס לפי הקו. בעתיד אפשר יהיה להגיע מהתחנה המרכזית עם הרכבת הקלה.

ברכב פרטי חונים בחניון הפתוח של השוק או בחניון של בניין כלל. שניהם ברחוב כי"ח. אפשר גם לחנות ליד הדוידקה או בחניון של השוקניון באגריפס.